Wednesday, August 21, 2013

Kad Ulangtahun Kelahiran.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Aku anggap sebagai cabaran, membuat pop-up kad dan quilling. Aku cuba buat yang terbaik untuk memuaskan hati pelanggan (aduh, statement). Ermmm, ye ini kali pertama seorang kawan semasa bersekolah dahulu menempah sekeping kad buatan tangan aku untuk buah hati tersayangnya.

Aku ni suka dengan art cumanya hendak padankan warna, aku sangat gagal. Boleh ke kongsikan tips macam mana hendak padankan warna yang bersesuaian, sedap dipandang mata maklum sajalah aku ni hanya penggemar hijau sahaja. Karang, aku buat kad semua warna hijau, jadi tidak menarik pula pada setengah orang kan. 

Untuk buah hati kesayangan Ruzanna Nasir, aku buatkan merah jambu, merah dan biru.

Hadapan. 

 Pop-up belah dalamnya. Kesemunya original handmade.

  Pun sama, gunting tanpa agak-agak namanya.

Alhamdulillah, Ruzanna sangat puas hati.

Konon nak buat kek red-velvet gittu! ok sajalah selit perisa coklat. Ihiks! RM10.

Terima kasih Oja, kerana mempercayai aku untuk membuatnya, maaf sekiranya ia tidak sempurna. 

Main blog, Diari Umi [http://hijaucantik.blogspot.com]. Jumpa di sana ;)

4 comments:

Nurzakiah Hanum said...

cantiknya

Fizah said...

terbaekkk laa wehh...mmg ku salute kekreatipanmu..tang pop-up tu mmg terbaik...100% handmade pun cun..kdg2 tulisan tangan wayyyy better and pure daripada guna tulisan komputer..keep it up!! ada rezeki aku order ok!! =)

ch@ said...

Nurzakiah Hanum:
Simple je. Tq.

Fizah:
Tq. In shaa Allah, gembira nak buatkan utk ko mek.

Anonymous said...

Klu nak order cmna ea?